lauantai 11. tammikuuta 2014

My year 2013: part III

Moikka!

Nyt käyn viime vuoden kohokohtieni kolmannen osan kimppuun eli vuorossa heinä-, elo- ja syyskuun parhaat hetket.

Heinäkuu

Heinäkuussa keskityin suurimmaksi osaksi nautiskelemaan vapaalla olosta, aurinkoisista päivistä ja rusketuksesta. Mun mielestä kesäinen Helsinki on aivan upea kaupunki! Käytiin tosi paljon biitsillä ja meillä oli usein tapana tyttöjen kanssa käydä ostamassa evääksi mansikoita sekä viinirypäleitä ja mennä istumaan Hietarantaan ottamaan aurinkoa ja lukemaan lehtiä. En nyt laita tähän kuvaa näistä auringonottohetkistä, koska mun rinnoista on supistu paljon viime aikoina. Mulla ei ole silikoneja eikä tule! Olen tehnyt tosi ahkerasti salilla penkkipunnerrusta ja yleensä käytän näitä VS:n Bombshell -liivejä, joka saattaa hämätä luulemaan, että mun rintavarustus olisi jotekin vuosien varrella päässyt kasvamaan:




Elokuu

Elokuussa pidin fitness-kuukauden, jolloin olin lähes kokonaan ilman hiilareita ja keskityin ravitsevaan proteiinirikkaaseen ravintoon. Jätin kuukaudeksi kokonaan pois karkit, jätskin, hedelmät ja jopa sushin. Nostin myös liikuntamääriä 9 krt/viikosta 12krt/viikkoon. Oli muuten tosi rankka kuukausi, mutta selvisin siitä voittajana :) Tykkään haastaa itseni ja varsinkin kun palkintona on upea olo ja timmimpi kroppa, niin mikäs sen parempaa. Mulla oli välillä kuukauden aikana outoja pyörtymiskohtauksia, mutten usko että niillä oli yhteyttä tähän ruokavalio- ja treenitottumusten muutokseen.

Tässä vielä yksi resepti teille, kun ootte näistä mun terveellisistä resepteistä niin pitäneet:

Shirataki-pinaattipasta raejuustolla

1pss shiratakinuudeleita
Pari kourallista pinaattia
½ prk rasvatonta raejuustoa

Huuhtele shiratakinuudelit pariin otteeseen siivilässä. Keitä 2min kiehuvassa vedessä. Valuta vesi, lisää sekaan pinaatti ja pyöräytä pariin kertaa kuumassa kattilassa, jotta pinaatti menee vähän kasaan. Laita pasta lautaselle ja lisää raejuusto. Koko tässä satsissa on kaloreita reilusti alle 100!

Nuo shiratakinuudelithan ovat aasialaisia erittäin vähäkalorisia (5kcal/100g) läpikuultavia nuudeleita, joita voi käyttää ruoissa korvaamaan pasta ja nuudelit, miksei riisikin. Tuotteessa on hieman kalamainen tuoksu, joka lähtee huuhtelemalla osittain pois. Makua näissä ei juurikaan ole ja siksi mukaan kannattaakin lisätä esimerkiksi tuota pinaattia, sillä nuudeli imee tosi tehokkaasti muita makuja. Rakenne näissä on hieman kumimainen. Suosittelen kokeilemaan ehdottomasti! Näitä saa ainakin erilaisista fitness-nettikaupoista, iHerbistä ja aasialaiskaupoista.

Lähde: KLIK

Syyskuu

Syyskuu on yksi mun inhokkikuukausista, koska silloin voi aistia kesän loppumisen, vaikka lämpimiä päiviäkin ainakin kuun alkuun vielä mahtuukin. Toisaalta syksyn alkaessa saa kaivaa kaikki ihanat nahkatakit kaapista, saappaista puhumattakaan! Syyskuun kohokohta oli mulle tietenkin siis syysvaatteiden ulosmarssi! Musta on ihanaa, kun voi vielä jatkaa kesävaatteiden käyttöä pitkälle syksyyn, kun lisää kokonaisuuteen nahkatakin ja pitkät saappaat lämpöä tuomaan. Erityisen innostunut viime syksynä olin, ja itseasiassa edelleenkin, olen lyhyistä ja erikoisia yksityiskohtia sisältävistä nahkatakeista ja ylipolvensaappaista. Tässä yksi asu, jota käytin viime syksynä: Zaran upea puuterinvärinen nahkatakki, valkoinen pitsi-playsuit, Alexander McQueenin beige kallohuivi, Balenciacan laukku ja upeat mustat ylipolvensaappaat. Mun mielestä puuteristen pastellivärien yhdistäminen rouheisiin ylipolvensaappaisiin oli ihan nappiyhdistelmä:



Vielä olisi loppuvuosi jäljellä, mutta siitähän te tiedättekin jo osan. Joko ootte kyllästyneet mun vuosikatsauksiin, hih? Ja maananatainahan starttaa rakkausostoshaaste! Pysykää kuulolla :)

-Jannica-Emiliana

5 kommenttia:

  1. Täällä toivottas sellasta ihanaa rakkausparisuhdepostausta, hih! <3 kuinka ihanaa teillä onkaan kotona, ettehän ikinä riitele? Ettei kai ku oot tollanen honey <3

    Terveisin C-L

    VastaaPoista
  2. C-L: Ihana idea, voisin kysyä myös Tompulta, kiinnostaako sitä osallistua jutun kirjoittamiseen yhdessä mun kanssa <3 Oon miettinyt myös sellaista "Kysy Tomakselta" -juttua :)

    VastaaPoista
  3. Jos teette sen, niin musta olis kiva jos voisitte kirjoittaa sen sellaisel coolilla tyylillä kun Anna ja Sebastian kirjoittaa niiden blogia :)

    Hermanniina

    VastaaPoista
  4. Hermanniina: Mahtava idea, heillä on ihanan lennokas tapa ja voitas hyvinkin hieman lainata ideaa <3

    VastaaPoista
  5. Moi.
    Mahtava blogi sulla. Kiitos. Minulla sain innostuksen noihin Ylipolvensaappaisiin nyt ja tilasin itselleni sellaiset. Matalakantaiset kylläkin. Olen kyllä miespuolinen, mutta ei kait se haittaa. Tuollaisia Ballet boots mallisia olisi aika jännä kokeilla, että pysyykö edes pystyssä. Hyvää syksyä sinulle.

    VastaaPoista